یه دریای آبی پره قایق هایی

نشستم پشت میز پامو گذاشتم رو چوب وصل کننده ی پایه های صندلی کناری بولیز بافت قرمزم تنمه و دامن مخمل مشکیم جوراب قرمزهام هم پامه که تا نصفه پوشیدمش پنجه هام گرمای جورابو داره و پاشنه ی پام لخته با دمپایی سبزام، موهامو شلخته جمع کردم پشت سرم دلم می خواست دوش بگیرم فکر کردم صبر کنم الا بیاد با روغن رز ماری ماساژم بده بعد ، لیوان چای سبزو هلم کنارمه باسلقمو خوردم .داشتم "صید ماهی بزرگ "می خوندم. موزیک کوه باشو دل نبند گوش میدم.بغضم گرفته.امروز زنگ زد بیاد  کوله نارنجی رو برداره بره گفتم کجا همینجوری پرسیدم گفت حالم بده باید برم.پیام دادم کی برمیگردی حرف بزنیم نگفت. آدرس قوطی فلزی بادومو دادم که از رو کابینت برداره جلوی تخته گوشت.کارگاه بودم من، رفته بود خونه الا بود،فقط کوله رو برده بود.همش نگرانم مامانش زنگ بزنه آنتن نداره کجاست و من بی خبرم. خواننده می خونه "که دیگه تکرار نمیشه این واقعیت/که از خاطرت پاک نمیشه چشماش چشماش چشماش"
دارم به بی پولی فکر کنم به چاه بی پولی و قرض و بدهی ای که توشم، نفسم بند میاد، قلبم می گیره.نکنه هیچ وقت خلاص نشم. دلم می خواست هیچ جا نباشم.نمیشه میدونم..دلم می خواست برم سفر، نمیشه میدونم.دلم می خواست کوه باشم رود باشم درخت باشم باد باشم ابر باشم، نمیشه می دونم.دلم می خواست یادم نره قولمو و نشه چیزی خسته کنتم دلم می خواست یادم نره زندگی یادم نره زنده ام همینطوری که شعر می گه.نمیشه میدونم.
دارم غرق میشم مثل همیشه بلد نیستم کمک بخوام، از صبوری هم خسته شدم از ایمان به آسونیه بعد از سختی ها هم خسته شدم. دو نخ سیگار برام مونده، فردا که بشه پول سیگار هم ندارم.امروز تو کارگاه صاحبخونه قبلش زنگ زد گفت مصاحبه اونو خونده گفت مامان نمیشی؟ و بعد فکر کردم آدم ها چقدر نمی دونند و چقدر راحت زر میزنن. بعد از تلفنش که گفت می خواد بره ، پاهامو جمع کردم تو بغلم رو صندلی  با کلاه قهوه ای روسی پوست خرگوشیم  که خودش بهم داده بود بعد از سفر کلاردشتش با اون همکارش، ده سال پیش، مثل سگ گریه کردم بلند بلند هق هق، به همکارم گفته بودم اونم یه چیزایی از زندگیم گفت و پرسید بعد که زار می زدم بغلم کرد، بوسیدتم.در نهایت کارو زود ول کردم اومدم خزیدم زیر پتو و خوابیدم، الانم که اینجور.دلم نمی خواست یادم بره زنده ام.دلم نمی خواست خسته شم، از تلاش از رفتن از دوست داشتن از غم از بلاتکلیفی از بی پولی.

Comments